Rabanne dofter bygger på idéen om lyx, kvalitet och sofistikerad extravagans. Dessa aromatiska kompositioner, som återfinns i unikt distinkta flaskor, är precis lika ovanliga som livet och arbetet hos designern som gav dem sitt namn.
Rabanne är en pseudonym som gjorde Francisco Rabaneda Cuervo känd. Den spanska designern växte upp i Frankrike där han arbetade i flera modehus i Paris innan ha skapade sitt eget märke år 1966. Hans eklektiska design med ovanligt material började snabbt dra uppmärksamhet till sig och märket fick ett globalt erkännande.
Den första Rabanne-parfymen introducerades bara tre år senare och har sedan dess följts av ett dussintal dofter för både kvinnor och män. Den från början blommiga kompositionen fick senare sällskap av träiga och kryddiga ingredienser som gav märket dess typiska sex-appeal. Rabanne 1 Million är ett typiskt exempel på denna kvalitet och är en verklig modern klassiker. Mer om Rabanne.
Paco Rabanne blir 'Rabanne' i en djärv ny era
När det närmar sig sitt 60-årsjubileum ger sig det legendariska mode- och dofthuset Paco Rabanne ut på en omvälvande resa och byter helt enkelt namn till ""Rabanne"". Denna förändring symboliserar en betydande vändpunkt för det berömda modehuset, som markerar ett decennium av anmärkningsvärd tillväxt och förebådar en framtid där mode och skönhet förenas under en enda, unik signatur och livsstil. Den djärva, nya typografin hämtar inspiration från husets arkiv, särskilt från dess invigningsdoft, Calandre, som introducerades 1969. Denna utveckling återspeglar ett mer strömlinjeformat och globalt orienterat tillvägagångssätt, vilket betecknar Rabannes engagemang för att anamma en ny era av kreativitet och innovation.