Priser på leverans och betalning

Leveransmetoder

GLS – 49,00 kr

  • Din beställning kommer att levereras mellan 4 till 6 dagar till närmaste Paket Shop av DB Schenker. Vänligen räkna med 4 dagar till söder (Uppsala), 5 dagar till Sundsvall, 6 dagar till platser längre norrut.
  • Du kan hitta listan över 1600 upphämtnings platser här.
  • Vi kommer att informerar dig via e-post om leveransdatumet. Sedan kommer du att få ett textmeddelande när paketet är redo för upphämtning.
  • När du hämtar upp ditt paket, vänligen kontrollera att förpackningen är inte skadad. Du kan spåra ditt paket här.
  • Vi levererar bara i Sverige

UPS - Flygfrakt – 149,00 kr

  • Leveranspriset är 149,00 SEK
  • Endast förbetalda beställningar accepteras för UPS Express leveransservice
  • Beställningar som görs före klockan 12 skickas samma dag. 95% av alla beställningar levereras nästa arbetsdag (det beror på din leveransadress)
  • Alla paket kräver en signatur vid leverans
  • När det har skickats kommer du att meddelas via Notino-e-post med ditt UPS-spårningsnummer
  • Ytterligare aviseringar görs av UPS-bud (SMS / e-post) dagen före leveransen
  • Du kan spåra din beställning på den officiella UPS-webbplatsen (https://www.ups.com/WebTracking/track)
  • Du kan använda UPS My Choice (https://www.ups.com/se/sv/services/tracking/mychoice.page) för att ändra leverans eller hantera preferenser
  • Om du inte är på plats, kommer det att ske ett nytt leveransförsök nästa arbetsdag. Courier kommer att göra max. 3 försök
  • Kontrollera ditt paket vid leveransen och medan föraren fortfarande är närvarande. Om föremålen verkar ha manipulerats på något sätt, vänligen meddela föraren och vägra leveransen. Kontakta oss i så fall så talar vi om nästa steg.
  • Om du inte meddelar skador till föraren vid leveransen kan det minska risken för ett framgångsrikt krav om det behövs.
  • När du har accepterat paketet, men märker skada när du öppnar det, vänligen kontakta vår kundservice.
  • Vi levererar bara i Sverige

Betalningsalternativ

Elektronisk överföring

Efter att ha mottagit ordern (förslag om att ingå köpavtalet) sänder säljaren betalningsinformationen (belopp, kontonummer och variabelsymbolen för transaktionen) och varorna måste betalas till Säljarens bankkonto före leveransen av varorna; annars kommer inte varorna att sändas (överlämnas). Denna betalningsmetod för summan av köpet betraktas som en förskottsbetalning till köpet.

Klarna

I samarbete med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, erbjuder vi dig följande betalningsmetoder. Betalning ska ske till Klarna.

  • Betala inom [14] dagar: Betalningsperioden är 14 dagar från leveransdagen av varorna eller biljett/giltighets datumet av tjänsten. Du kan hitta de fullständiga villkoren för de marknader där denna betalningsmetod är tillgänglig här:Sverige, Danmark och Finland .
  • Slice it: Med finansieringstjänsten från Klarna kan du betala ditt köp med flexibla eller fasta avbetalningar per månad enligt de villkor som anges i kassan. Avbetalnings beloppet betalas i slutet av varje månad efter inlämningen av en separat månadsfaktura av Klarna. Ytterligare information om Slice It inklusive villkoren och Standard European Consumer Credit Information hittar du här på de marknader där denna betalningsmetod är tillgänglig:Sverige,Danmark och Finland.

Betalningsmetoden Betala inom [14] dagar och Slice It är endast tillgängligt om kreditbedömning görs och är godkänd. På grund av detta, under beställningsprocessen och hanteringen av ditt köp, vidarebefordrar vi dina uppgifter för en kontroll av adressen och kreditkontroll till Klarna. Vi kan bara erbjuda dig tillgängliga betalningsmetoder baserat på resultatet av kreditkontrollen. Allmän information om Klarna och användarvillkoren per land finns på klarna.com. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande dataskyddslag och i enlighet med informationen i Klarnas integritetspolicy.

Kortbetalning

En mycket bekväm betalningsmetod. När du har skapat din ordern kommer du att vidarebefordras till en säker betalningsmetod betalningsgateway där du kan ange betalningsuppgifterna. När transaktionen är auktoriserad sänds betalningen omedelbart och varorna kan sändas följande arbetsdag. Säljaren stöder det säkra protokollet 3D Secure och dess anställda har inte tillgång till dina kreditkortsuppgifter. Allt hanteras av banken.

Reklamation

Hur reklamerar man varor?

Om du är en kund garanterar säljaren att varan när du tar emot det är fritt från defekter. Säljaren garanterar att godset fram till att du tar emot det

  1. har de överenskomna kvaliteterna. Vid saknad av ett avtal, beskrivs kvaliteterna av säljaren eller tillverkaren, eller som köparen har förväntat sig gällande godsets natur, och baserat på respektive annonsering;
  2. passar för det avsedda syftet, tillkännagivet av säljaren, eller för det syfte godset normalt är avsett för;
  3. överensstämmer, i fråga om kvalitet och hantverk, till överenskomna prover eller modeller, om hantverkskvaliteten på godset har avgjorts utifrån ett prov eller en modell;
  4. har den begärda kvantiteten, storleken eller vikten; och
  5. överensstämmer med relevant lagstiftning.

Du är berättigad till att lämna in en reklamation gällande dessa defekter inom 36 månader från mottagandet av godset.

Skulle defekten synas inom sex månader efter övertagandet, antas det att defekten existerade vid tiden för övertagandet.

Om godset inte har de förutnämnda kvaliteterna kan du begära leverans av en ny produkt, så länge det är rimligt med hänsyn till godsets natur. Om endast en del av godset är defekt kan du endast begära leverans av den defekta delen. Om den defekta delen inte kan bytas ut kan du avsluta avtalet. Skulle det inte räcka med tanke på defektens natur, t.ex. om defekten kan avlägsnas utan onödig fördröjning, är du berättigad till borttagning av defekten utan kostnad.

Rätten till leverans av nytt gods eller utbyte av defekta delar gäller även i händelse av en defekt som kan avlägsnas, så länge du inte på ett riktigt sätt kan använda godset på grund av samverkande defekter. I detta fall ska du även har rätt att avbryta kontraktet.

Om du väljer att inte avbryta avtalet, eller inte begär rätten till leverans av nytt gods, eller vill ha godset reparerat, kan du begära en rimlig rabatt. Dessutom blir du berättigad till en rimlig rabatt när säljaren är oförmögen att leverera nytt gods, eller ersätta den defekta delen eller reparera godset, liksom i händelse av att säljaren misslyckats med att reparera godset inom rimlig tid, eller om åtgärdsstegen orsakar dig stora olägenheter.

Om det är tydligt att godset inte uppvisar de egenskaper och kvaliteten som överenskommits mellan parterna, ska säljaren stå för kostnaden för transport av det defekta godset till säljaren, och tillbaka till kunden.

Vill du göra en reklamation, kontakta då vår kundtjänst på info@notino.se eller ring 08‒420 028 95. Vi hanterar ditt ärende så fort som möjligt. Reklamationsformuläret hittar du här.

Om köparen så begär, ska säljaren skriftligen bekräfta omfattningen av och längden på problemet vid händelse av felaktig prestanda. Om möjligt, beroende på godsets natur, kan denna deklaration ersättas av ett dokument som bekräftar köpet av godset med nödvändiga uppgifter. Skulle köparen hävda sin rätt i förhållande till felaktiga prestanda, ska säljaren skriftligen bekräfta det datum rätten hävdades liksom reparationen och dess längd.

Återkallelse från kontraktet

Hur upphäver man kontraktet?

Hos Notino vet vi att man kan ändra sig, och de flesta produkter (förutom kosmetikaprodukter och produkter från specialerbjudanden och rea) kan returneras inom en 90-dagarsperiod, som startar från den dag du fick din beställning. Du behöver skriva till oss gällande returer/annulleringar.

* Icke återbetalningsbara produkter på grund av hälso- och hygienskäl - Hudvårdsprodukter, kroppsvårdsprodukter, makeup och annan kosmetika.
* Vi tillåter inte byte eller återbetalning för produkter du får en allergisk reaktion av.

Se våra regler och villkor för fullständig information gällande våra returvillkor.

Om du vill returnera produkten, kontakta vår kundtjänst på info@notino.se eller ring 08‒420 028 95. Vi kommer att hantera ditt ärende så fort som möjligt. Formuläret för returer hittar du här.

Returnera dina produkter till oss inom 14 dagar efter ditt meddelande till följande adress:

Notino
Petra Ptackova 
MARKMANDSGADE 4,3.th,
2300 Köpenhamn S,
Danmark
 

Dina pengar återbetalas inom 14 dagar efter att vi mottagit ditt paket. Fraktkostnader betalas av kunden. Returnerade produkter ska återsändas i originalförpackning och måste vara oanvända. Om den returnerade produkten är öppnad och använd kan vi debitera en återsättningsavgift.

Om du upptäcker att produkterna i din beställning är skadade eller inte fungerar, har du 30 dagar på dig att returnera dessa och få återbetalning eller utbyte. Denna period börjar från dagen du mottog din beställning. Du behöver skriva till oss gällande skador eller funktionsfel och vi kan begära fotobevis för att stöda skadekrav.

Se även våra regler och villkor för fullständig information gällande våra returvillkor.

Vill du berätta något? Vi vill veta vad du tycker. Använd kontaktformuläret nedan och tveka inte att kontakta oss närsomhelst.

Har du en fråga? Kontakta oss.

Fält markerade med en stjärna * är obligatoriska.






Genom denna sändning företaget Notino s.r.o. kommer att bearbeta dina uppgifter för att behandla din förfrågan på ett legitimt sätt. Du kan göra invändningar mot denna bearbetning i enlighet med integritetspolicy.