Priser på leverans och betalning

Leveransmetoder

GLS – 49,00 kr

  • Din beställning kommer att levereras mellan 4 till 6 dagar till närmaste Paket Shop av DB Schenker. Vänligen räkna med 4 dagar till söder (Uppsala), 5 dagar till Sundsvall, 6 dagar till platser längre norrut.
  • Du kan hitta listan över 1600 upphämtnings platser här.
  • Vi kommer att informerar dig via e-post om leveransdatumet. Sedan kommer du att få ett textmeddelande när paketet är redo för upphämtning.
  • När du hämtar upp ditt paket, vänligen kontrollera att förpackningen är inte skadad. Du kan spåra ditt paket här.
  • Vi levererar bara i Sverige

UPS - Flygfrakt – 149,00 kr

  • Leveranspriset är 149,00 SEK
  • Endast förbetalda beställningar accepteras för UPS Express leveransservice
  • Beställningar som görs före klockan 12 skickas samma dag. 95% av alla beställningar levereras nästa arbetsdag (det beror på din leveransadress)
  • Alla paket kräver en signatur vid leverans
  • När det har skickats kommer du att meddelas via Notino-e-post med ditt UPS-spårningsnummer
  • Ytterligare aviseringar görs av UPS-bud (SMS / e-post) dagen före leveransen
  • Du kan spåra din beställning på den officiella UPS-webbplatsen (https://www.ups.com/WebTracking/track)
  • Du kan använda UPS My Choice (https://www.ups.com/se/sv/services/tracking/mychoice.page) för att ändra leverans eller hantera preferenser
  • Om du inte är på plats, kommer det att ske ett nytt leveransförsök nästa arbetsdag. Courier kommer att göra max. 3 försök
  • Kontrollera ditt paket vid leveransen och medan föraren fortfarande är närvarande. Om föremålen verkar ha manipulerats på något sätt, vänligen meddela föraren och vägra leveransen. Kontakta oss i så fall så talar vi om nästa steg.
  • Om du inte meddelar skador till föraren vid leveransen kan det minska risken för ett framgångsrikt krav om det behövs.
  • När du har accepterat paketet, men märker skada när du öppnar det, vänligen kontakta vår kundservice.
  • Vi levererar bara i Sverige

Betalningsalternativ

Klarna

I samarbete med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, erbjuder vi dig följande betalningsmetoder. Betalning ska ske till Klarna.

  • Betala inom [14] dagar: Betalningsperioden är 14 dagar från leveransdagen av varorna eller biljett/giltighets datumet av tjänsten. Du kan hitta de fullständiga villkoren för de marknader där denna betalningsmetod är tillgänglig här:Sverige, Danmark och Finland .
  • Slice it: Med finansieringstjänsten från Klarna kan du betala ditt köp med flexibla eller fasta avbetalningar per månad enligt de villkor som anges i kassan. Avbetalnings beloppet betalas i slutet av varje månad efter inlämningen av en separat månadsfaktura av Klarna. Ytterligare information om Slice It inklusive villkoren och Standard European Consumer Credit Information hittar du här på de marknader där denna betalningsmetod är tillgänglig:Sverige,Danmark och Finland.

Betalningsmetoden Betala inom [14] dagar och Slice It är endast tillgängligt om kreditbedömning görs och är godkänd. På grund av detta, under beställningsprocessen och hanteringen av ditt köp, vidarebefordrar vi dina uppgifter för en kontroll av adressen och kreditkontroll till Klarna. Vi kan bara erbjuda dig tillgängliga betalningsmetoder baserat på resultatet av kreditkontrollen. Allmän information om Klarna och användarvillkoren per land finns på klarna.com. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande dataskyddslag och i enlighet med informationen i Klarnas integritetspolicy.

Kortbetalning

En mycket bekväm betalningsmetod. När du har skapat din ordern kommer du att vidarebefordras till en säker betalningsmetod betalningsgateway där du kan ange betalningsuppgifterna. När transaktionen är auktoriserad sänds betalningen omedelbart och varorna kan sändas följande arbetsdag. Säljaren stöder det säkra protokollet 3D Secure och dess anställda har inte tillgång till dina kreditkortsuppgifter. Allt hanteras av banken.

Elektronisk överföring

Efter att ha mottagit ordern (förslag om att ingå köpavtalet) sänder säljaren betalningsinformationen (belopp, kontonummer och variabelsymbolen för transaktionen) och varorna måste betalas till Säljarens bankkonto före leveransen av varorna; annars kommer inte varorna att sändas (överlämnas). Denna betalningsmetod för summan av köpet betraktas som en förskottsbetalning till köpet.

Reklamation

Hur reklamerar man varor?

KLAGOMÅL

Även om andelen defekter i de levererade varorna är försumbar är det bra att veta att vi är redo att rätta till eventuella fel omedelbart och till din maximala tillfredsställelse. Det är i vårt intresse att lösa problem så snabbt som möjligt, så oroa dig inte för att du kommer att behöva vänta längre än nödvändigt för att ditt klagomål ska behandlas (vanligtvis löses allt inom några dagar).

När kan jag lämna in ett klagomål?

Vi är ansvariga för alla defekter på varorna vid leverans och som har identifierats under de kommande 24 månaderna. Vi ansvarar dock inte för några nya defekter, särskilt de som orsakas av obehörig användning. I begagnade varor är vi inte ansvariga för defekter som motsvarar det normala slitaget som de begagnade varorna hade vid ditt godkännande. När det gäller varor med angivet utgångsdatum är det också vårt ansvar att se till att varorna är lämpliga att använda under den perioden.

Observera att en ökad känslighet eller en allergisk reaktion på de levererade varorna i sig inte kan betraktas som en defekt på varorna. På samma sätt utgör brister i gåvor och andra otillbörliga prestanda som vi tillhandahåller utanför din beställning något fel. Bilder på varor i vår e-butik är endast illustrativa och utgör inte en bindande skildring av varornas egenskaper (till exempel kan förpackningen skilja sig åt på grund av en förändring från tillverkaren).

Vilka är mina rättigheter när jag skickar in ett klagomål?

Om varorna är defekta kan vi komma överens om ersättning i form av en kupong.

Du har också rätt att göra anspråk på att avlägsna felet i form av ett utbyte eller en reparation.

Om en sådan åtgärd är omöjlig eller otillräcklig har du rätt att kräva rabatt på inköpspriset. I detta fall behåller du varorna och vi återbetalar en del av inköpspriset.

I händelse av ett väsentlig fel har du också rätt att ångra köpeavtalet. Om så är fallet skickar du tillbaka varorna till oss så återbetalar vi hela köpeskillingen.

Hur skickar jag in ett klagomål?

Om du vill göra ett klagomål, skicka din information till Notino - Petra Ptackova, Markmandsgare 4,3.th, 2300 Köpenhamn, Danmark, tillsammans med ett ifyllt formulär med klagomålet, som du kan hitta här.

Du kan också klaga personligen i våra butiker. Om du vill fylla i formuläret utan hjälp av vår personal, glöm inte att beskriva defekten på varorna eller hur bristerna manifesteras, och ditt krav på sättet att hantera ditt klagomål.

Vi kommer att informera dig om hur klagomålet fortskrider, i synnerhet om mottagande, godkännande eller avslag, via e-post eller textmeddelanden. Vi kan också kontakta dig per telefon.

Vi kommer att besluta om klagomålet utan dröjsmål. Behandlingen av klagomålet inklusive avlägsnandet av felet kommer vanligtvis inte att överstiga 30 dagar. Annars har du rätt att bryta köpeavtalet. Det är nödvändigt för dig att ge oss den hjälp som krävs för att uppfylla ovanstående tidsgräns.

Kontakter

Om du har några frågor angående ditt klagomål, vänligen kontakta oss via
e-post på info@notino.se eller genom att ringa 08-420 028 95.

Återkallelse från kontraktet

Hur upphäver man kontraktet?

ÅNGER UTAN SKÄL (ÅTERFÖRANDE AV VAROR)

Dåligt val? Hos oss behöver du inte oroa dig för valet av parfymer och kosmetika. Det är möjligt att dra sig ur avtalet med oss utan att ange en anledning inom 90 dagar.

När kan jag ångra avtalet utan att ange en anledning?

Hos oss kan du returnera alla varor du har köpt från oss med undantag för

a) inte har anpassats eller tillverkats enligt dina krav (t.ex. förpackningar med anpassad gravyr)

b) kan inte returneras av hygieniska skäl (t.ex. öppen kosmetika och andra produkter som kommer i direkt kontakt med huden)

Observera att du enligt lag är ansvarig för varje minskning av värdet på dina varor som en följd av att du hanterar varorna på ett annat sätt än vad som är nödvändigt för att bekanta dig med varornas art, egenskaper och funktionalitet (t.ex. om du använd en parfym även efter att du redan har provat den).

Vad ska jag göra om jag vill ångra avtalet utan att ange någon anledning?

Meddela oss om ditt beslut att lämna avtalet inom 90 dagar efter leveransen. Det bästa sättet är att kontakta oss på info@notino.se eller genom att ringa 08-420 028 95 Du kan också använda formuläret för återkallande av provavtal här.

Varorna måste returneras utan dröjsmål, alltid inom 14 dagar efter återkallandet, till Notino - Petra Ptackova, Markmandsgare 4,3.th, 2300 Köpenhamn, Danmark.

Vi kommer att returnera inköpspriset för varorna till dig inom 14 dagar efter dagen med återkallandet. Lagen tillåter oss dock att vänta tills vi får de returnerade varorna från dig. Om du drar dig ur avtalet inom de första 14 dagarna efter leveransen av varorna har du också rätt till en återbetalning av kostnaden för leveransen av varorna till ett belopp som motsvarar den billigaste erbjudna leveransformen.

Kontakter

Vänligen kontakta oss med frågor om ditt utträde utan att ange en anledning via e-post på info@notino.se eller genom att ringa 08-420 028 95.

Har du en fråga? Kontakta oss.

Fält markerade med en stjärna * är obligatoriska.






Genom denna sändning företaget Notino s.r.o. kommer att bearbeta dina uppgifter för att behandla din förfrågan på ett legitimt sätt. Du kan göra invändningar mot denna bearbetning i enlighet med integritetspolicy.